آموزش

آموزش ست کردن ریموت لرنینگ و بلوتوثی

کددهی ریموت

ست کردن و کد دهی ریموت بلوتوثی درب پارکینگی و کرکره برقی

آموزش ست کردن و تنظیم ریموت درب پارکنیگ و کد دادن ریموت بلوتوثی کرکره برقی و پارکینگی در این مقاله کامل بررسی می شود. ریموت وسیله ای است که از طریق آن فرمان به مرکز کنترل ابلاغ می شود. این فرمان به صورت سیگنال های مایکروویو به رسیور می رسد و در آن جا رمز گشایی می شود. پس از این که رسیور فرمان را رمز گشایی کرد آن را به مرکز کنترل ابلاغ می کند و عملیات متناسب با فرمان انجام می شود. برای این که ریموت و رسیور بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند باید فرکانس هر دو آن ها یکسان باشد. پرکاربردترین فرکانس هایی که برای ریموت کنترل ها استفاده می شوند عبارتند از 433 MHz, 315MHz, 868 MHz. ریموت ها را می توان از نظر نوع معرفی آن ها به رسیور به سه دسته تقسیم کرد: ریموت های کد فیکس، ریموت های کد لرنینگ و ریموت های هاپینگ.

محصول پرفروش هفته :
آیفون تصویری تابا مدل 3070

گاهی اوقات ممکن است که ریموت درب پارکینگ شما خراب شود و بخواهید یک ریموت جدید روی آن ست کنید یا بخواهید ریموت دیگری هم داشته باشید و آن را در اختیار یکی دیگر از اعضای خانه قرار دهید. در این شرایط باید یک ریموت بلوتوثی مشابه تهیه کنید و آن را کددهی کنید تا مانند ریموت اصلی برایتان کار کند.

از آن جا که جک های پارکینگی و کرکره های برقی متنوع هستند و هر کدام ریموت مخصوص به خود را دارند ممکن است نحوه ست کردن ریموت آن ها کمی متفاوت باشد اما آن چه که در این مقاله به شما آموزش می دهیم روش مچ کردن ریموت های غیر فابریک است. این روش می تواند برای بسیاری از ریموت های بلوتوثی کارآمد باشد.

 

چگونه تشخیص دهیم که ریموت غیر فابریک روی سیستم ما ست می شود؟

بیشتر جک های پارکینگی از ریموت های فابریک خود استفاده می کنند و امکان ست کردن ریموت غیر فابریک بر روی آن ها وجود ندارد. در این مواقع نصاب ها روی مدار کنترل این درب ها یک رسیور نصب می کنند تا ریموت های غیر فابریک روی رسیور ست شوند. برای این که متوجه شوید که آیا ریموت غیر فابریک روی کرکره برقی یا جک پارکینگی شما هم ست می شود دو راه وجود دارد.

اولین راه این است که به ظاهر ریموت های قبلی نگاه کنید و ببینید که آیا دارای چهار دکمه است و ظاهر آن شبیه به ریموت های زیر است یا خیر. اگر ظاهر آن ها شبیه به این ریموت ها باشد به احتمال زیاد ریموت غیر فابریک هم روی سیستم شما ست می شود.

دومین راه این است که جعبه مدار کنترل را باز کنید. اگر روی برد یک قطعه مستطیل یا مربعی شکل نصب شده بود این همان رسیور است که روی مدار کنترل شما نصب شده است و در نتیجه شما می توانید ریموت های غیر فابریک را روی آن ست کنید.

نحوه ست کردن ریموت برای جک و کرکره برقی

برای این که بتوانید یک ریموت غیر اصلی را روی سیستم درب باز کن خود ست کنید لازم است فرکانسی که ریموت اصلی روی آن فعال است را بدانید. فرکانس بیشتر ریموت هایی که انروزه استفاده می شوند 433 MHz است اما برای فهمیدن فرکانس دقیق به یک دستگاه فرکانس یاب احتیاج دارید. ریموت اصلی را روی محل مخصوصی که در فرکانس یاب مشخص شده است قرار دهید و سپس یکی از دکمه های آن را فشار دهید تا فرکانس ریموت روی صفحه دستگاه فرکانس یاب نشان داده شود. اگر امکان دسترسی به فرکانس یاب برای شما وجود ندارد می توانید ریموت کنترل را باز کنید و با خواندن عدد کریستال ریموت فرکانسی که روی آن کار می کند را متوجه شوید. بعد از این که طول موج ریموت را متوجه شدید باید یک ریموت بلوتوثی با همان طول موج تهیه کنید و سپس فرآیند ست کردن ریموت بلوتوثی را آغاز کنید.

ریموت کرکه

ریموت کرکه

 

آماده سازی ریموت بلوتوثی

در این مرحله باید ریموت بلوتوثی را آماده کنیم که به این کار اصطلاحاً خام کردن می گویند. معمولاً فرآیند خام کردن ریموت های بلوتوثی به این صورت است که باید دکمه های A و B یا دکمه های قفل و باز کردن را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که چراغ بالای ریموت چشمک زن شود. پس از آن در حالی که هنوز دکمه B (باز کردن) را نگه داشته اید دکمه A (دکمه قفل) را رها کنید و سپس سه بار پشت سر هم دکمه A را فشار دهید تا دوباره چراغ بالای ریموت چشمک بزند. اکنون به همین سادگی ریموت بلوتوثی خام شده است. نشانه خامو شدن ریموت این است که دیگر با فشردن دکمه های آن چراغ ریموت روشن نمی شود.

 

مرحله تعریف و کددهی ریموت

بعد از خام کردن ریموت غیر فابریک باید ریموت اصلی و غیر اصلی را رو به روی هم قرار دهید، سپس دکمه های مشابه آن ها را فشار می دهیم و پنج الی ده ثانیه نگه می داریم تا ریموت مچ شود. برای مثال دکمه های A هر دو ریموت را در حالی که رو به روی هم هستند همزمان فشار می دهیم تا چراغ روی ریموت چند بار آهسته و چند بار سریع چشمک بزند. همین کار را برای دکمه های دیگر ریموت هم به صورت تک تک انجام می دهیم تا ریموت بلوتوثی کاملاً با سیستم جک یا کرکره برقی ست شود.

در بعضی از ریموت ها آنتن گیرنده در پشت ریموت تعبیه شده است بنابراین اگر ریموت ها را در مقابل همدیگر گرفتید و دکمه ها را فار دادید اما واکنشی ندیدید باید پشت ریموت ها را به همدیگر بچسبانید و سپس دکمه های مشابه را دو به دو همزمان فشار دهید تا فرآیند کددهی تکمیل شود.

بازگرداندن کد پاک شده از ریموت

گاهی اوقات ممکن است که به صورت اتفاقی دکمه های اصلی ریموت فشرده شوند و ریموت بدون اطلاع شما خام شود، در این شرایط لازم است از روشی استفاده کنید تا کد قبلی ریموت را باز گردانید. برای انجام این کار یک دکمه اصلی مثل A یا B و یک دکمه فرعی مانند C یا D را همزمان نگه دارید تا کد دکمه ها بازگردانی شود.

ست کردن ریموت های کد لرنینگ

برای ست کردن این ریموت ها باید از خود ریسیور استفاده کنید. معمولاً روی رسیور یک دکمه learn یا code وجود دارد که در کنار آن یک چراغ چشمک زن هم تعبیه شده است. برای ست کردن ریموت با سیستم باید دکمه learn رسیور را فشار دهید تا چراغ چشمک زن شود و رسیور در وضعیت شناسایی قرار گیرد. سپس، یکی از دکمه های ریموت را هم فشار دهید تا چراغ روی ریموت هم چشمک زن شود و کد آن در حافظه رسیور ذخیره شود. پس از این فرمان های صادر شده توسط این ریموت برای رسیور قابل فهم و رمز گشایی خواهد بود. برای ست کردن ریموت های هاپینگ هم فقط باید از خود رسیور استفاده کرد. در روش هاپینگ ارتباط بین رسیور و ریموت بر اساس یک کد ارتباطی برقرار می شود و این کد برخلاف ریموت های کد لرنینگ ثابت نیست. همین مسئله باعث شده است که امنیت ریموت های هاپینگ بالا باشد و امکان کپی برداری سریع از آن ها وجود نداشته باشد.

پاک کردن ریموت ها از حافظه جک یا کرکره برقی پارکینگ

برای این که بتوانید ریموت ها را از حافظه سیستم پاک کنید باید به سراغ رسیور بروید. دکمه learn روی رسیور را فشار دهید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید. اکنون تمام ریموت هایی که روی این رسیور ست شده بودند از حافظه آن پاک شده اند و می توانید ریموت های جدید را ست کنید.

آموزش برق یکی از مجموعه های پیشرو در زمینه آموزش نصب کرکره برقی و آموزش نصب جک برقی می باشد، علاقه مندان به این حوزه می توانند با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت راهنمایی خرید جک پارکینگی مناسب نیاز خودتان با کارشناسان ایمن پلاس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید